23 november 2006

Skype 3.0 beta


Kunagi, kui veel noor olin omas üks mu sõber umbes sellist autot. Oli aastad 80 lõpust 90 algusest. Oli teine punast värvi. Käigud ei taht tal töötada. Mul autot polnud. Igavesti õnnelikud olime auto üle. Kõik Eesti kolkad said läbi sõidetud. Sellest vast viisteist aastat möödas. Nüüd ei oskaks sellise auto üle küll rõõmu tunda.

Praegu on aasta 2006 ja tuli välja Skype 3.0 beta. Tõmbasin ka endale uue Skype beta.
Tore. Paraku Skype disainerid vist ainukesed kes ilusast kujundusest ja kasutamismugavusest lugu peavad. Soovitan kõigile. Aga midagi jääb ikkagi hingele.

Mul üks sõber, kel silmanägemine vilets. Ei tööta arvuti ega pliiatsi ja paberiga. Tal peas sadu telefoninumbreid. Mina nii hea mäluga pole. Kui pidevalt töötad pead meeles pidama ehk kusagilt leidma sadu telefoni ja mobiilinumbreid, e-mailiaadresse, postiaadresse, viimasel ajal ka MSN-i ja Skype kontakte.

Osad sõbrad on, Skypes osad kasutavad ainult MSN-i, mailivahetust pean Microsoft Outlookiga, sealjuures need mailid mida mujalt arvutitest aegajalt kätte saada vaja saadan oma Google gmaili postkasti, sest teistes postkastides mahud pea olematud - igal pool on omad kontaktide lehed, lisaks veel mobiilis ja lauatelefonis omad, sest mobiil sünkroniseerib aint Outlookiga (minu oma ei tee sedagi) ja lauatelefon üldse mitte millegiga. Ja paljudel mu tuttavatel sama moodi.

Aga mina unistan. Miks ei võiks olla üks kommunikatsiooniprogramm - telefon, e-mail, saaks suhelda ka MSNi klientidaega, korralik kontaktide raamat, mina ei kasuta aga mõne jaoks kalender ka veel. Kõike seda saaks sünkroniseerida mobiiliga. Võiks olla ka WAP liides kui mobiili andmeside kehv nagu nii meie kui ka välismaa maapiirkondades tihti juhtub. E-mailindus võiks olla nagu gmailis palju mahtu ja seotud kirjad, samas nagu outlookis et tõmbad mitu erinevat mailikontot ühte kokku ja kui kontakti avad tuleb sulle tema ajalugu - kokkusaamised, telefonikõned - sünkroniseerimise korras ka mobiilikõned, saadud ja saadetud emailid jne.

Läpaka jaoks oleks kindlasti vaja ka offlines töötamise võimalust. Skype arvutis kontol olevate asjade oma arvutisse laadimise võimalust juhuks kui WIFI levialast välja liigun ning tahan kirjade kontaktide või muuga tööd teha. Näiteks viimase päeva materjal, viimase nädala või päris käsitsi valik. Siis veel puudu kõnede lindistamise võimalus.

Töötan vahest telefoniinterviuudega. Pärast vaja kirja panna. Rääkides lihtsam teha kui kirjutades. Võiks ju nii olla - kui lülitan sisse lindistuse siis teisel tuleb küsimus oled nõus, et teine rääkija kõnet lindistab. Pärast saaks kuulata või oma arvutisse salvestada. Kõik see võtab palju serveriruumi - gmailis ühel kontol 2,5 giga.

Samuti peaks olema selline internetipõhine kasutajaliides juhuks, kui satud arvutitaha kus pole seda programmi installitud.

Ja siis võiks olla mul mobiilne telefon - üks toru ilusa värvilise ekraaniga - juhul kui on mu läpakas või arvuti nt 300 m raadiuses saab sellest aru ja kasutab Skypi, tunneks ära WIFI ja oskaks sealt ka juhul kui arvutit pole Skypet kasutades helistada, kui ka WIFIt pole aga just minu tavatelefoni ots mingi pisikese lulkuga läheduses helistaks üle selle. Kui muud pole kasutaks mobiili. Eriti super oleks, kui ka mobiililevi poleks pakuks võimalust satika kaudu rääkida. Muidugi peaks mulle arvutisse helistaja, juhul kui metsas olen minu torusse jõudma. ja ma võiks jooksvalt näha mis maksab aga see pole oluline sest kommunikatsiooniprogramm võiks leida soodsaima tee, pakkuda soovitusi - lähim wifi leviala on seal ja seal. sealt soodsam helistada. Või ikka soovid üle mobiili.

Kas viieteist aasta pärast tekitab tänane Skype saavutus samasugust nostalgiat, kui täna Zaparoosetsi nägemine? Jääb vaid loota.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

olen ise ka kasutajana samast asjast unistanud
äripoole inimesena aga küsiksin sinu kui kasutaja käest, kui palju oleksid nõus sa sellise teenuse eest maksma?

tiit20 ütles ...

Mobla arve koos kuutasuga praegu umbes 1000 eeku, tavatelefonil koos adsliga 700, püsikuludest lauatelefon traadita umbes 1000 mobiil vast 3500 arvuti ja lapaka wifi värgid, Microsofti tarkvara - Mugavuse eest võiks ju ka veel iga kuu miskit maksta - kui hästi tehtud ja kõnehinnad optimiseeritud võiks kuumaks ka suurem olla nt 500 - 600 eeku